DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Články

Jak to všechno začalo...

Spousta lidí se obvykle zajímá, jak se ten a ten k motorkám vlastně vůbec dostal. Abych se k tomu v případných článcích už nemusela vracet, vybalim to teď a tady.
Na základní škole jsem měla prima kamarádku, ta holka byla cvok a s poustupem času jsem zjistila, že na mě měla zřejmě velký vliv. :) Bylo to třeštidlo, kterého se báli i kluci, přezdívka "bagr", kterou dostala na fotbale, dost napoví. Právě ona byla ta, která se na ulici otáčela za motorkama a vlastně právě díky ní, jsem tyhle dvoukolý věci na silnici vůbec registrovala. Časem jsem se i já naučila slyšet na ten zvuk, který jsem si zanedlouho zamilovala...
Na střední škole jsem udělala pokrok a byla schopná rozpoznat Ninju (žádný obsah, rok...prostě NINJA) Kolem školy často jezdíval kluk na zelené žabce a já se vždycky těšila, až zase prosviští pod oknama. Moje machrovinka samozřejmě končila, pokud čistě náhodou kolem projela jiná zelená sportovní motorka (naštěstí pro mě, nikdo se Kawě do její zelené moc necpe a lidi kolem mě o motorkách nevěděli o nic víc).
První jízdu na motorce jsem absolvovala jako "batoh" až někdy v 18-ti letech. Byla to stará Kawa a já byla nadšená. Tenkrát jsem ještě neměla zdání o tom, co všechno se může stát a doteď si pamatuju svou jízdu v sukni...můj řidič mi o bezpečnosti na motorce neřekl naprosto nic, takže helma pro mě byla jedinou samozřejmostí.
V té době jsem se svezla na motorce jen párkrát, nikoho od motorek jsem neznala, ale pořád jsem se na ulici otáčela za každym zvukem, o kterém jsem se domnívala, že patří motorce.
Ve 21-ti letech jsem dočasně žila v Holandsku, nikoho jsem tam neznala a tak jsem si dala do vyhledávače najít osobu, která by měla v zálibách motorky, protože co jiného bych tam asi měla dělat?! :) No jo...ještě že jsem byla holka ;) Dotyčná osoba se shodou náhod stala mým přítelem a já se čas od času svezla jako batůžek na CBR600F. Na ní jsem absolvovala i svou první cestu na GP - v Assenu (kam se na to hrabe Brno...). Motorka však nebyla hlavní zálibou dotyčného a především hodně striktně odmítal jakoukoliv "rychlejší" jízdu bez pořádného motooblečení. V té době jsem už poznávala, co vše se může stát a jak velké následky můžou mít i nehody v malé rychlosti. Zároveň jsem v té době byla přesvědčená, že si svou vlastní motorku pořídim hned jak to bude možné a tím to všechno začalo. Nechala jsem si ušít kombinézu, pořídila kvalitní helmu, boty, rukavice, o dovolené v České republice jsem si narychlo udělala alespoň řidičák na malou motorku a začala jsem tomu pomalu, ale jistě propadat. CBR600F byla dokonce i první motorka, na které jsem se svezla bez instruktora - zároveň i první motorka, s kterou jsem při otáčení nezvládla manipulaci na místě (nebyl na ní ani šrám, ale už jsem věděla, že to neni zas taková sranda) :)
Po návratu z Holandska jsem si dodělala papíry na velkou motorku, doma neřekla ani slovo, vzala si úvěr a po dokončení řidičáku téměr okamžitě koupila svou první motorku - Suzuki SV650N. Tenkrát jsem nevěděla nic o dvouválech, čtyřválech... pár lidí mi řeklo, že se to zvládnout dá, doporučilo do začátku motorku bez kapot a mně se prostě "líbila".
Doma jí našli v garáži, otec se mnou pár dnů nemluvil a motorky jsou doma tabu doteď, ale máma to nese poměrně statečně a já se nyní snažím jezdit tak, aby si nikdy nemuseli vyčítat, že mému ježdění přihlíželi...

A jestli teď ve svých 24 letech mohu dát nějaká doporučení?

Pokud motorku máte a vozíte batoh, zkuste ho maximálně seznámit se všim, co se jízdy na motorce týče. Nejen klasické "protináklony" v zatáčkách a držení, ale i rizika s tím spojená. Je jasné, že na vyjížďku nikdo nejede s tím, že bude bourat, ale je třeba si uvědomit, že spousta batohů o jízdě na motorce skutečně neví vůbec nic a čim dřív se dozví o způsobu jízdy a bezpečnosti, tim líp...
Pokud motorku teprve plánujete, nebudu spekulovat o obsahu, já sama začínala na 650 a ještě dvouválu a doteď si stojím za tím, že to nebyla chyba. Ale do začátku větší výkon určitě nevyužijete... Zároveň doporučuju motorku bez kapot - i mně se líbí plasty, ale jsem ráda, že alespoň v tomhle jsem si nechala poradit. Pády ze stojánku, manipulace na místě aj. téměř neodmyslitelně k první motorce patří a těch plastů je prostě škoda ;)
Co víc říct, než kupte si, co se vám líbí, nedělejte kraviny a myslete za druhé...
A pokud motorku máte, všechno víte, všechno znáte, dávejte na sebe pozor a blbnutí si nechte na okruh. Přeju vám hodně ujetých kilometrů a pevné nervy v té silniční džungli.

 
Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek