DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
MAČR

Činnost MAČR

 

Nedávná kauza k výzvě o nezastavování policejním passatům mě dohnala k zamyšlení nad celým působením MAČR. Nejprve však k výše zmíněné kauze.
Minulý týden se u několika zpravodajských zdrojů objevila zpráva, citující prezidenta motocyklové asociace Jaromíra Šída:
„Neoznačené vozidlo s modrým majáčkem, který je volně ke koupi, asociace neuznává za vozidlo zákona a odmítá občanskou poslušnost.“
Ráda bych tímto pana Šída upozornila na několik faktů. Vozidlo slouží pro tzv. skrytý dohled, jakákoliv opatření vozidla policejními znaky by tedy značně narušila jeho celou podstatu. Skrytý dohled funguje v mnoha státech EU i mimo ní a to zcela bezproblémově.
Argument pana Šída, že „policie není schopna ochránit řidiče před falešnými policisty může být věcný, ale je nutné mít na vědomí, že každý občan má právo požádat policistu o policejní průkaz, odznak aj. Zároveň pak může volat linku 158 a totožnost policisty ověřit. Pokud bychom zacházeli až do paranoidních stavů, pak mohu jen stroze podotknout, že v případě možného únosu se zajisté najde vícero způsobů jak únos uskutečnit. Avšak rozebírání dalších podobných možností je v tomto případě více než úsměvné.
Další skutečnost, kterou pan Šíd zřejmě přehlédl, jsou na první pohled jasné odlišnosti civilního a policejního vozidla: odrazky, výfuky, anténa, matně chromovaná přední maska, uspořádání žeber před chladičem a pak tolik zmiňovaný a „lehko dostupný“ majáček či svítící tabule „POLICIE“. Interiér policejního auta je pak  zcela odlišný od civilního a tak bychom mohli pokračovat.
Více o vzhledu policejního passatu: ZDE
Dále se pan Šíd nechal slyšet: „V případě, že Policie ČR bude zasahovat a nahánět řidiče ve vysokých rychlostech, které vedou skoro vždy k nehodě a tragédii, naše asociace ustoupí od dohody s Policií ČR o vzájemné spolupráci ve zlepšení naší dopravy a přistoupíme k protestům.“
„Vysoké rychlosti“? Silniční provoz umožňuje tři druhy maximální povolené rychlosti, tedy známé: 50-90-130, v potaz můžeme brát i případné úpravné rychlosti dle stavu vozovky, práce na silnici apod. Tak jako tak jsou tyto rychlosti bez dalšího vlivu v zásadě považovány za bezpečné. Jakákoliv jízda nad maximální povolenou rychlost je tedy sama o sobě riziková. Pokud toto riziko dobrovolně podstupuji, policie ho označí jako přestupek a já se rozhodnu na výzvu nezastavit, pouze riziko nehodovosti zvyšuji. Policie v tomto ohledu není nijak zodpovědná za jakoukoliv možnou tragédii! Pokud policejní výzvu uposlechnu, policie mě nebude muset nahánět ve vysokých rychlostech a vyhnu se případné nehodě. Kdokoliv předpisy porušuje, musí si být vědom případných rizik!
Vznik MAČR byl dobrý krok, za svou osobu však mohu říci, že bohužel vznikl pod zcela nevhodným vedením. Na nebi se objevila první vlaštovka, která slibovala stop mediálnímu masírování motorkářů, jejich větší bezpečnost a klidné budoucí soužití s lidmi, kteří motocykl nevlastní. Z vlaštovky se však časem vyklubala straka, toužící po třpytu a slávě. Všimněte si, jaký důraz pan Šíd klade na slovo „prezident“. Čistě pro zajímavost, Prezident je i jeho uživatelská přezdívka na stránkách MAČR.
Pan Šíd se mi nejeví jako člověk, který se snaží o zlepšení situace motorkářů na českých silnicích, ale jako člověk, který touží po zviditelnění a za MAČR skrývá jen své vlastní zájmy.
Pokud celá tato akce měla být „zviditelněním asociace“, pak byla značně nedomyšlená. Mnozí z nás mají zkušenosti s médii a moc dobře ví, jak média ráda přehánějí a obrací. Pokud vše bylo jinak (viz níže uvedený článek) měl s následky rozhodně počítat a to zejména po kdysi uvedené a zcela překroucené zprávě TV Nova ohledně údajných „protestujících motorkářů“, kde byl pan Šíd účastníkem.
Čím toto vyjádření pomohlo „motorkářům“? Lidé budou pouze více zmatení a na silnici více agresivní k celé skupině a to je to, co může vést k právě zmiňovaným tragédiím!
A nabízí se další otázka... Čím vlastně za ty 3 roky motorkářská asociace světu jedné stopy pomohla??

 

Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek